60L lowtech

Ett showroom för ditt akvarie.

Moderator: Hedersmedlemmar

Skriv svar
kladdkaka
Liten planta
Liten planta
Inlägg: 61
Blev medlem: 14 apr 2011, 12:35
Ort: Mölndal

60L lowtech

Inlägg av kladdkaka » 01 jun 2011, 14:07

Fotade lite inatt och bestämde mig för att jag ju faktiskt kan slänga upp ett par bilder på mitt 60 liters ;-) Flyttade om växter/rötter för nåra dagar sen och även om det inte är så imponerande utåt sett så är det iaf trevligt för mig att titta på nu xD

Innehåll: Echinodorus 'Rubra', Lilaeopsis Brasiliensis, Rotala Rotundifola, H. Polysperma, Javamossa, Limnophila Sessiflora, samt Glödbandstetra x8, Chokladgurami x4 plus nåra Crystal black.

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Getingen
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 994
Blev medlem: 20 aug 2010, 18:35
Ort: Halmstad

Inlägg av Getingen » 01 jun 2011, 14:39

Kan nog bli riktigt bra när det vuxit till sig
Legends Like Me Live Forever

kladdkaka
Liten planta
Liten planta
Inlägg: 61
Blev medlem: 14 apr 2011, 12:35
Ort: Mölndal

Inlägg av kladdkaka » 01 jun 2011, 21:22

Det hoppas jag :) var en del som försvann när jag flyttade om växterna för att de skuggats över för mkt tidigare.

Niklas

Inlägg av Niklas » 01 jun 2011, 22:03

Ser ju ut som västa biotopakvariet:D Snyggt!

kladdkaka
Liten planta
Liten planta
Inlägg: 61
Blev medlem: 14 apr 2011, 12:35
Ort: Mölndal

Inlägg av kladdkaka » 04 jun 2011, 18:48

Haha tackar ;-) :) Dock är det ju en salig blandning av växter/invånare från helst olika ställen, men jag kan hålla med om att det ser 'naturligt' ut eller vad man ska säga (jag antar att det var det du menade också^^).

Användarvisningsbild
Lingonfil
Donator
Donator
Inlägg: 681
Blev medlem: 06 sep 2008, 14:04
Ort: Solna, Stockholm

Inlägg av Lingonfil » 12 jun 2011, 15:46

Prunkande är inte ordet man skulle beskriva det med, men håller med om att det ser naturligt ut på något sätt.

Det är ju aldrig kul att rota runt för mycket men jag tror att Echinodorusen skulle göra sig mycket bättre till höger där det behöver fyllas ut lite. Sen tror jag att det kan bli snyggare om rotalan till vänster flyttas bak lite. Jag är också skeptisk till mosstussen i mitten.

Oj, nu vart det en hel del kritik här... Det är ju trivsamt att lufta sina åsikter, men du behöver inte ta till dig.
PS Aquascaping Showcase 2011 - Hjälp till!

kladdkaka
Liten planta
Liten planta
Inlägg: 61
Blev medlem: 14 apr 2011, 12:35
Ort: Mölndal

Inlägg av kladdkaka » 12 jun 2011, 21:46

Kritik är nyttigt så länge den är någorlunda konstruktiv :D

Mossan är borta, den var där tillfälligt :) Echinodorusen tycker redan ljuset är väldigt nätt och jämnt nog mkt där den är, och flyttar jag den till högen kommer roten skugga den ytterligare. (men nu har jag en Crypto. Lutea där på prov istället, får se hur den tar sig med tiden).

Skriv svar

Återgå till "Din tank i objektivet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster