Produkt: 24W Jebo uv-armatur

Här kan vi berätta om våra kunskaper och vetskaper om olika produkter som vi testat och/eller har i våra baljor samt ge recensioner på Akvarieaffärer.

Moderator: Hedersmedlemmar

Användarvisningsbild
Raven
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 10854
Blev medlem: 19 sep 2006, 04:09
Ort: Norrköping
Kontakt:

Produkt: 24W Jebo uv-armatur

Inlägg av Raven » 26 apr 2012, 23:55

24W jebo uv-armatur, kostade 330kr och köptes av Aquahk8, fick hem paketet på 6 dagar och allt va i gott skick, värdet på paketet va satt till 15 usd så den slank igenom tullen så jag slapp momsa för den.
Tittar man närmare syns de väldigt tydligt att det är en budgetgrej för ytfinishen på vissa ställen är inte mycket att hurra för men är det nåt att bry sig om när den sitter under akvariet och änd inte syns? nej jag kunde inte byr mig mindre om det ens om jag försökte men byggkvaliten verkar däremot va helt ok men kommer hålla koll på slangkopplingarna ifall de inte skulle va av uv-tålig plast.

Elkontakten är 2 platta stift så den kräver adapter men i övrigt är det bara att koppla in och köra, körde den under natten mot en spann och det gick finfint och sen ett par timmar är den inkopplad på akvariet.

Den är simpelt byggd så vattnet går rakt igenom så den fungerar dåligt vid högre flöden, jag har valt att köra den efter ett eheim 2213 med flöde på ~350-400L/H.
Slangkopplingarna är mindre roliga då det inte är standardstorlekar för akvarieslang så 16/22 slang är lite knölig att få på men doppas slangen i hett vatten är de inga större problem, 12mm 19mm och 25mm.

Monteringen är väldigt enkel, glasröret till vänster stoppas i den stora svarta grejen, packningarna läggs rätt och sen skruvas lampan i.
P4260015.JPG
Elkontakten
P4260018.JPG
Klämmor som kan skruvas fast och är byggda för att enkelt kunna öppnas och stängas utan verktyg.
P4260022.JPG
Tyvärr är manualen på kinesiska så den förstod jag inte så mycket av :mrgreen:
P4250011.JPG
Människor kommer, människor går, PlantSwap är det enda som består!
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki

Återgå till "Produkt & Affärsrecensioner"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster