Hygrophila pinnatifida

Här kan ni skriva och läsa beskrivingar av växter.

Moderator: Hedersmedlemmar

Användarvisningsbild
Krukan
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 1159
Blev medlem: 06 okt 2008, 14:38
Ort: Sollentuna

Inlägg av Krukan » 09 mar 2011, 09:53

Mina 5öre angående denna växt:
Jag har tills nu endast testat den fastbunden på rot. Den växer medelsnabbt och har en mycket god förmåga attt växafast mha av sina rötter. De plantor som får mycket ljus blir riktigt täta och buskiga medan de som får mindre ljus blir ganska långa och glesa. Jag upplever att be som får mycket ljus också skickar utlöpare i ganska hög grad. Plantor som hamnat väldigt mörkt till verkar överleva men stå helt stilla i växt.
Det enda lilla negativa jag kan säga om min plantor är att en hel del av de äldsta bladen får små bruna hål. Det är möjligt att detta kommer av någon brist i min tank, tex kalcium, men jag ser inte detta på mina andra växter. På det hela taget så är det en kanonväxt som jag hoppas kunna behålla och jag vill återigen tacka Hawkse för att jag fick den.

Anna.H
Liten planta
Liten planta
Inlägg: 67
Blev medlem: 06 apr 2010, 07:51
Ort: Hällekis

Inlägg av Anna.H » 16 mar 2011, 10:22

har ett par små plantor som växer bra sedan ett tag. I vårt "stora" akvariet med co2 och ett litet skott i räkkaret utan co2 båda ser ut att växa och frodas. Tror den växer sakta, får en röd ton på nya blad.
A
Anna

defdac
Hedersmedlem & Donator
Hedersmedlem & Donator
Inlägg: 4445
Blev medlem: 23 aug 2006, 09:08

Inlägg av defdac » 21 apr 2011, 08:08

höll sig med nöd och näppe vid liv i 230W/m²
+1 kindof. Den växer men blir relativt gles.
T o m när den inte trivs något vidare lägger den iväg med revor åt alla håll
+1
Det enda lilla negativa jag kan säga om min plantor är att en hel del av de äldsta bladen får små bruna hål.
+1
http://www.defblog.se
"Son, no one gives a shit about all the things your cell phone does. You didn't invent it, you just bought it. Anybody can do that." [Justin's dad]

Användarvisningsbild
Majki01
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 1780
Blev medlem: 01 jul 2010, 21:15
Ort: lund
Kontakt:

Inlägg av Majki01 » 21 apr 2011, 08:11

Den växer som attan i min "fönster" burk med bara solen och pmdd!

Användarvisningsbild
Majki01
CO2 närd planta
CO2 närd planta
Inlägg: 1780
Blev medlem: 01 jul 2010, 21:15
Ort: lund
Kontakt:

Inlägg av Majki01 » 08 jun 2011, 23:13

Kan va jag som läser fel. Men står det årets planta eller månadens planta??? ;);)

Skriv svar

Återgå till "Växtarkiv"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster