| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
GasseG CO2 närd planta Donator: 

|
Postat: 2010-07-31 01:04:49 Rubrik: Undergravel Filtration |
|
|
Saxat från förstaplatsvinnaren och tillika best in show från 2009, large, AGA aquascaping contest.
"Tetra EX120 Canister Filter, AquaClear PowerHead 30 Undergravel Filtration"
Vad betyder "undergravel filtration"? Är det vanlig bottenfiltrering eller nån specialvariant tror/vet ni. _________________ Vad jag menar är att vi sällan gör en konsekvensanalys innan vi agerar! |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Raven Admin Donator: 

|
Postat: 2010-07-31 03:11:30 Rubrik: |
|
|
Undergravel filtration är detsamma som vanlig gammel hederligt bottenfilter. _________________ Människor kommer, människor går, PlantSwap är det enda som består!
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
PatrikMalmo Hedersmedlem Donator: 

|
Postat: 2010-07-31 04:06:38 Rubrik: |
|
|
Jepp, det är bottenfilter, brukar förkortas UGF. Vore intressant att få reda på om vinnaren verkligen kör bottenfiltret på klassiskt manér eller om det i stället långsamt pumpas ned vatten under filtret som efter det går upp genom botten. Klassiskt bottenfilter anser jag funkar rätt dåligt till växter, av de få tester jag gjort med omvänt bottenfilter så funkar de däremot bra.
Hilsen,
/P _________________ Beam me up, Scotty. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Raven Admin Donator: 

|
Postat: 2010-07-31 10:59:49 Rubrik: |
|
|
| PatrikMalmo skrev: | | Klassiskt bottenfilter anser jag funkar rätt dåligt till växter | Funkat bra för mig bortsett att långrotade växter lätt växer fast i gallret, RUGF har jag inte provat. _________________ Människor kommer, människor går, PlantSwap är det enda som består!
Länkgalleri
Faktatråd om vatten
AkvarieWiki |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
lilleulven Liten planta

|
Postat: 2010-07-31 18:20:03 Rubrik: |
|
|
| Raven skrev: | | PatrikMalmo skrev: | | Klassiskt bottenfilter anser jag funkar rätt dåligt till växter | Funkat bra för mig bortsett att långrotade växter lätt växer fast i gallret, RUGF har jag inte provat. |
Samma erfaring har jag. Jag har bottenfilter (Åleds) i 11 akvarier från 20 till 50 liter med massor av väkster |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|