Familj: Apiaceae
Continent: Sydamerika
Region:
Ursprungsland:
Höjd: 3-7 cm 3-7 cm
Bredd: 5-10+ cm 5-10 + cm
Ljusstyrka: Hög-mycket hög
Temperatur: 10-26 °C 10-26 ° C
Hårdhet tolerans: mycket mjuk-medium
pH tolerans: 5-8 5-8
Tillväxt: långsam
Krav: svårt
Hos mig blir dom längsta "stänglarna" 15-20cm höga med blad som är 25x25mm i diameter. Är det en storebror jag har tro... _________________ Amused to death
Den som Yollis har är nyplanterad och inte växt till sig. Denna får Väldigt långa utlöpare och blir mellan 10-20cm höga. Själva bladen brukar bli mellan 10-30mm
Hydrocotyle verticillata (Månadens Planta). Är det någon som har denna vackra växt till försäljning. Hör i så fall av er. Skulle passa väldigt bra i mitt nya kar.
Den som Yollis har är nyplanterad och inte växt till sig. Denna får Väldigt långa utlöpare och blir mellan 10-20cm höga. Själva bladen brukar bli mellan 10-30mm
Jag tänkte snarare på artbeskrivningen. Måtten stämmer dåligt tycker jag. Men det är ju knappast första gången en växt inte stämmer med angivna mått, eller hur? _________________ Amused to death
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet Du kan inte svara på inlägg i det här forumet Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet Du kan inte rösta i det här forumet Du kan inte bifoga filer i detta forum Du kan inte ladda ner filer i detta forum